Service och reparation

Vi hjälper dig att reparera eller ge service till de hjälpmedel, du har fått förskrivna, som kommer från oss.


Du kan kontakta oss direkt för service och reparationer. Reklamationer ska däremot göras via din vårdgivare. Om du inte har möjlighet att kontakta oss eller besöka oss kan du alltid vända dig till din vårdgivare. 

Kontakta oss för tidsbokning

Du är välkommen att kontakta oss för bokning av service eller reparation på telefon eller via 1177.

Du som har ett hjälpmedel via Hjälpmedel Stockholm
Telefon 08-123 Ring 08-123 476 00, knappval 3
Hjälpmedel Stockholm på 1177

Du som har ett hjälpmedel via Medicinteknisk apparatur i hemmet
Telefon 08-123 675 00
Medicinteknisk Apparatur på 1177

Du som har ett hjälpmedel via KommSyn Stockholm
Telefon 08-123 475 25, knappval 1
KommSyn Stockholm på 1177

Läs mer om e-tjänsterna på 1177.se.

Om du har en nödsituation på grund av att ditt hjälpmedel gått sönder kan du även ringa oss utanför ordinarie öppettider.

Besök oss/drop-in

I vissa service- och reparationsärenden kan vi hjälpa dig direkt om du kommer till oss under ordinarie öppettider. Ring oss så berättar vi vad som gäller för just ditt hjälpmedel. 

Inför ditt besök hos oss

Våra verksamheter finns på flera olika adresser i Stockholm. Säkerställ att du åker till rätt verksamhet och adress. Besök Hitta till oss för vägbeskrivningar och kartor.

  • Medan ditt hjälpmedel lagas eller servas får du vänta i ett väntrum. Om du behöver hjälp vid förflyttning, ta med egen lyftsele. 
  • Har ditt hjälpmedel en laddare ska den medfölja. Det gäller inte för fast monterade laddare.
  • Ha hjälpmedlets registreringsnummer tillgängligt. 
  • Hjälpmedlet ska vara väl rengjort. 

Sjukresor

Om du har beviljats färdtjänst har du också rätt att använda sjukresor.  Kontakta vår kundsupport via telefon 08-123 476 00 knappval 1, så hjälper vi dig att registrera tillstånd på ditt sjukresekort.

Om du inte har beviljats färdtjänst är det din vårdgivare, som bedömer om du har medicinska skäl för sjukresor. Om vårdgivaren bedömer att du har rätt till sjukresor får du ett sjukresekort som behöver laddas med resor till och från oss.

Reklamation

Om ett hjälpmedel är skadat och ska reklameras behöver vi på Hjälpmedelsverksamheterna få veta det. Kontakta din vårdgivare som anmäler det vidare till oss.